Araç satış, devir ve tescil yönetmeliğinde değişiklik

Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinde Yönetmelik Değişikliği Yayımlandı

Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından tescil edilecek araçlar için yeni düzenlemeler getirildi. Artık iş makineleri ve tescile tabi motorlu araçlar için tescil işlemleri noterler aracılığıyla gerçekleştirilecek. Araç sahiplerine araç tescil belgesi ve plaka basım talep belgesi verilecek. Plaka kaybı durumunda ise e-Devlet üzerinden yeni plaka talebi oluşturabilecekler.

Özellikle engelliler için yapılan düzenlemeler kapsamında, engelli kişilerin kullanacağı araçlara ilave aparatlar takıldığında “Engelliliğine uygun hareket ettirici özel tertibat yaptırılan ve özel tüketim vergisinden muaf aracın bizzat engelli tarafından kullanılması gerekmektedir” şerhi işlenecek. Engelli kişilere özel araçların kullanımıyla ilgili sıkı kurallar getirilirken, tescil kayıtlarında bu bilgilerin doğruluğu sürekli denetlenecek.

Bunun yanı sıra, araçların noterler aracılığıyla satış ve devir işlemleri gerçekleştirilmeli, aksi takdirde işlem geçersiz sayılacak. Böylelikle araçların sigortasız olarak trafiğe çıkması engellenirken, satış sonrası herhangi bir sorunun önüne geçilmiş olacak.

Plaka basım talep belgeleri en az 3 yıl süreyle saklanacak ve Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu, bu belgelere elektronik ortamda erişebilecek. Tescil plakalarında, mührü bulunan kuruluş bilgisi yer alacak ve bu bilgiler Emniyet Genel Müdürlüğü ile paylaşılacak.

Son olarak, 750 kilograma kadar yüklü ağırlığa sahip römork veya yarı römorkların tescili için özel bir geçiş süresi getirildi. Bu tür araçların tescili için 1 Ocak 2035 tarihine kadar talepte bulunulabilecek, aksi takdirde kullanılmaları yasaklanacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir